JAPÁN (általános)

 

img_8961.jpg

Vízum: nem kell , magyar állampolgároknak, érvényes útlevéllel 90 napig vízummentes a beutazás

Pénz:jen (JPY)

1 jen = 2,545Ft

1000 jen = kb.2500 Ft. nem kell magyar állampolgároknak, érvényes útlevéllel 90 napig vízummentes a beutazás

 

1Ft=0,393 jen

1000Ft = kb. 400jen

Van papírpénzük és aprójuk is. Papírpénzből csak 3 féle cínlet van: 10.000, 5000 és 1000 jenes. Apróból érdekesség pl., hogy van 500 jenesük. 

 img_9378.jpg

ATM, pénzváltás: Rögtön a reptéren beváltottam a maradék fülöp szigeteki pezómat és vettem ki pénzt az automatából. Érdemes, mert sok helyen csak készpénzzel lehet fizetni. Mindenhol van automata, boltban, utcán stb.

Időeltolódás: Magyarországhoz képest: +7 óra (a téli időszámításkor +8)

SIM-kártya, internet: A reptéren lehet venni természetesen, de  városban a közértben is és wifi adapter kölcsönzőt is láttam a reptéren kb. 13.000Ft-ért 1 hétre talán. Én nem vettem, nagyon sok helyen ingyenes wifi van a városban és a tömegközlekedésen is.

img_9368.jpg

img_9367.jpg

Közlekedés: Óriási metró és vonalhálózat. 3 óra alatt utazás közben megtanulja az ember a logikát és utána minden egyszerűen megy.

Suica és Passimo kártyákkal lehet utazni bármivel, csak fel kell mindig tölteni a kártyát és lehúzni az utazások alkalmával a beléptetőkapuknál. Boltokban is lehet vele fizetni.

Én Tokióban 3 napos Metró kártyát (Tokyo Subway 72 hours ticket) vettem 1500jen-ért(3900Ft). Nekem ez érte meg a legjobban. Így 3 napig utazhattam az összes metrón, amennyit csak akartam. Többszörösen visszahozta az árát.

Van mindenféle kártya még, olvassatok utána, kinek mi éri meg. És nagyon sok információs, meg turista pult van a városban és a reptéren is, segítenek mindenben. Én elmondtam meddig maradok, mit szeretnék csinálni és ők javasoltak, de addigra mondjuk már kb. tudtam is, annyit olvastam és kérdezősködtem utána.

A metrón minden nagyon szépen ki van írva.

Érdekességek:

  • tiszta wc-k, és ugye a híres seggöblítősek, ami mellé lágy szellőt vagy zenét is be tudsz kapcsolni, plusz fűtött a WC-deszka
  • meghajolnak megköszönésnél és a köszönésnél
  • két kézzel nyújtják a dolgokat (blokk, pénz stb.)
  • mindenki segít, még az is, aki nem tud angolul. Egyszerűen elővesznek egy app-ot, ami lefordítja angolra a mondandójukat és már megy is a segítségnyújtás
  • futó, jó lábú japán fiúk, akik rohanva, gyalog viszik a turistákat riksával
  • sok helyen futóút szerű és minőségű járda (pl. a Narrita reptéren kívül, belül)
  • alap, hogy vannak telefontöltő automaták pl. a metrómegállónál
  • sok ingyenes, nagyon precíz és jó minőségű múzeum, ingyen kilátó
  • sushi, karaoke és őrült édességek
  • nem ritka a hot spring a megfizethető szállásokon (szauna, forró vizes medence), népszerűek a kapszulahotelek, még üzletemberek is használják
  • Tokióban a futó fiúk, akik futva viszik a maguk mögött húzött turistát egy riksán

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hat-izsakkal.blog.hu/api/trackback/id/tr3614788466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hát(I)zsákkal világgá mentem

Friss topikok

  • ComLo: Huhh ... Sydney-ben élek egy ideje, előtte majd 8 évig DK Ázsiában éltem. Teljesen véletlenül talá... (2019.12.09. 23:30) Ausztrália - Sydney
  • japapapapa: @motoroskonyhaja: De ez a felpattanaó lemez is csak a turisták miatt van. A japánok mániásan becsü... (2019.05.12. 12:33) Japán érdekességek
  • rizsak: @slowMotion: Akkor lehet csak az ünnep miatt. Szerencséd volt! Biztos élvezetesebb volt, embertöme... (2019.05.04. 15:34) Japán - Kiotó
süti beállítások módosítása