Japán - Kiotó

img_9594.jpg

Nem sikerült persze előre megtervezni a Japánban való tartózkodásomat, ráadásul jött egy 10(!!!) napos ünnep, szóval szállást, busz- vagy shinkanzen jegyet alig vagy nem is lehetett foglalni. Ennek súlyos jen-ekben,illetve forintokban mértem a következményét. De az a jó nektek, hogy az összes hibámból tanulhattok:-).

Kiotóba végül éjszakai busszal kellett menjek, mert a shinkanzen betelt. Meg lehetett volna próbálni helyjegy nélküli jegyet is venni, de azt mondták a szállásomon az lutri, csak ott derül ki, hogy van-e hely, de valószínűleg az ünnep miatt nem lesz és akkor állhatok 2 és fél órát. Meg drága is volt, 45.000Ft körül (16-18.000jen). 45 ezeré’ álljak a világ leggyorsabb vonatán?! Nem én! Az éjszakai busz se volt sokkal olcsóbb, de legalább egy nap szállást megspóroltam, az is valami. 13.000jen (33.784Ft)-ba került, (hogy rohadjon meg) a kosokubus.com-on foglalt jegyem, 2 személyes üléseken, wifi nuku.

A busz: Grand Grace 101 Bus, útvonala: Ikebukuro - Bus Terminal Shinjuku - Yokohama -> Kyoto – Umeda útvonalon mentünk, én csak Kyotóig. A találkozó 21:30-kor volt az Ikebukuro sunshine bus terminal-nál Sunshine city (bunka kaikan) 1F, az indulás pedig: 21:45. Nem találtam meg valami könnyen, de kértem segítséget. Érkezés reggel 6:20-kor volt tervezve a Kyoto stationnél, de 6:00-ra már odaértünk. Útközben 2-3x megálltunk pisiszünetre. Kissé fektethető, oldalt is elfüggönyözhető ülések voltak lábtámasszal és USB töltővel.

Kiotóba reggel 6:00-ra érkezett az éjszakai busz, amin kicsiket, de tudtam aludni. Sajnos még minden kàvézó és pláza zárva, így a buszállomàsra ültem be a pokrócomban és az ingyenes wifit használva elkezdtem nézegetni, mi is kéne megnézzek.Két napos Kyoto bérletet vettem, ami a metrókra és a legtöbb buszra érvényes. 1700jen (4400Ft) volt.

img_9542.jpg 

A szállàsomra K11 Kyoto állomàstól a zöld Karasuma Line-on 2 megálló a K9 Shijo-ig kellett mennem. Innentől párszáz méter gyalog.

Kiotói közlekedès:

Nagyon hasonló, mint Tokióban. Ugyan úgy színnel és névvel vannak jelölve a metróvonalak, a megállók meg nèvvel és szàmmal. Kiotóban lényegesen többet mentem busszal. Az is a metróhoz hasonló jelölésű. Bemondanak minden megállónevet ès ki is írják elől a vezető mellett. Sokszor kiírják, elmondják vagy grafikàval mutatjàk, ha nevezetessèg, főleg, ha szentèly van a megállónál. Tényleg kb. minden harmadiknál van. A buszra elől nem, csak hátul lehet felszàllni. Jelezni kell, ha a következőnél leszàllnál, előre kell menni ès bemutatni a bèrleted vagy a kijelzőre előre kiírt pontos összeget (előre!) kikészíteni és bedobni a gèpbe. Csak elől lehet leszállni.

Én 3 napos tartózkodásomat egy 2 napos bérlettel és egy egy napos jegyvásárlással oldottam meg.

Kiotó szállás 1.:First Cabin Kyoto-Karasuma (16.000ft/éj)

Cím: 4F Takanoha-Square. 331 Kamiyanagi-cho, Bukkoji-dori Higashi-iru, Shimogyo-ku, Kavaramacsi, Kiotó, Japán 600-8099

Az ünnep miatt annyira nem volt már szállás Kiotóban, hogy csak kapszulahotelszerű, kabinos szálláson tudtam foglalni ilyen drágán. Amennyire drága volt egy éjszaka, bosszantóan nem voltam vele megelégedve. Egy lerolózott ágy volt gyakorlatilag, ahol nem lehetett megmozdulni. A csomagot sehova nem lehetett rakni és nem lehetett telefonálni a. szobában. Másik emeleten van a fürdő és van egy lounge, ahol meg nem megy a wifi. Pizsamát kap az ember, de ne vigye haza, kérik! Fogkefe, fogkrém, 2 törölköző jár az ágyhoz, széf, van TV, amit fülessel lehet csak hallgatni. A fürdőben hajszárító, többféle francia sampon és balzsam, tusfürdő, fültisztító, 3 féle arctisztító. A recepción alig beszélnek angolul. A reggeli nem volt bene a 16.000Ft-ban, az külön 600 jen (1600Ft) volt. Kis falatka kiflik, fánkok, croissaint-ok, granola joghurttal és káv, forró víz a teához stb.Többször ettem, ittam mindenből. Érdekes kávéautomata, amiből meleg epres tej és valami kukoricás levesféle is jött. Nem mertem megkóstolni. A kávé finom volt. És persze mindegyiknek jeges változata is volt, ahogy itt Japánban mindennek. Ha kérsz valamit inni (jó a Colánál nem), mindennél megkérdezik, hogy melegen vagy hidegen kéred(kávé, tea).

 

 

Nevezetességek: 

Fushimi Inari-nagyszentély (ingyenes): az egyik legnagyobb sintó szentély, rengeteg csodásan narancssárga torival, az Egy gésa emlékiratai című filmből ismerős lehet. Az egyik legnagyobb sintó szentély a kiotói Inari-hegy lábánál. Összesen körülbelül 32 000, cinóbervörösre festett torii vagyis szentélykapu található itt egymás mellé sorakoztatva, felettük japán cédrusok. Eredetileg 711-ben épült, jelenlegi főépülete 15. század végi. A

A  zöld Karasuma Line-on 2 megálló a K9 Shijo-től a K11 Kyoto állomàsig, majd a barna JR Nara Line-on a Kyoto állomástól 2 megálló az Inari állomásig.Jegyet kellett venni automatàból, 140 jen volt(360Ft).Kicsit bonyolultabb volt, mert a falon a térképen le kellett nézni hàny megàllót megyünk ès ez mennyibe kerül. Az összegre kellett a gépbe kattintani.

img_9551.jpg

Nagyon szép a hely, csak rengetegen vannak. Van szokàsos kézmosós, beleivós, kívànsàgtevős, szuveníres. Jó nagy kört lehet menni, több szentély van a hegyen. Állítólag majom és vaddisznó is van az erdőben, több tábla jelezte, hogy ne fotózzuk őket. Volt chilipaprikás, finom aszaltgyümölcsös, rengetek japán édességes és kajàs, amik ott helyben készülnek (én a pudingos isteni korongot kóstoltam), bambusz kanalas és tálas ès ami nagyon tetszett, írtak japán betűkkel kívánsàgokat könyvbe. Nekem nem volt könyvem sem ès iszonyú hosszú sor àllt. Egy „atrocitás” is ért: az egyik szupermarketben, ahol kàvét akartam venni, mondta a pénztàros néni, hogy ha akarok valamit, beszéljek japánul. De mindezt a hörgős japán szidós hangon mondta. Én meg mondtam neki, hogy a kàvé az egy elég nemzetközi szó és ha ezt nem érti, az kínos. Ha Magyarorszàgra jön, biztos ő is magyarul vàsárol majd a boltban!? Szemét volt, nem akart segíteni. Én meg majd meghaltam egy kàvéért. Hazafele vettem màshol.

Egy kis japán kirakodóvásár:

 És a szentély és környéke:

Kiyomizu-dera Temple

A „Tiszta víz temploma”. A Kiotó keleti dombjain elhelyezkedő templomból páratlan kilátás nyílik a városra, és ha van türelmünk végig állni a sort, belekortyolhatunk a névadó forrásvízbe is.

A szentélytől kicsit sétálni kellett a piros vonathoz és a Keihan Main Line KH34 Fushimi-inaritól 4 megàlló a Kiyomizu-Gojo àllomâsig. 210 jen (550Ft) volt. Jó, hogy van bérletem ès nem tudom használni!Innen lehetett volna busszal menni, de ki volt írva, hogy 20 perc sèta ès mindenki így ment.

400 jen a belepő. A templomba is be lehet menni, de akkora sor volt, hogy kihagytam. Itt is írtak japánul a könyvekbe, füzetekbe, amire ràjöttem közben, hogy szuvenírboltokban àrulnak. A híres terasz renoválás alatt volt, így nem tudtam szép képet készíteni. Teljesen felesleges volt megvennem így a jegyet. Kívülről is tudtam volna fotózni. De a falon voltak szép fotók, hogy nézne ki, legalább azokról csináltam képet. Sok lépcsőre és újabb nagy gyaloglàsra kell számítani mind a szentélyhez vezető úton oda és vissza, mind a szentély körül. Rengeteg kimonókölcsönző van a környéken és a szentély tele van gésákkal. Ez még csak a 2 templom volt, de hulla vagyok és kezdem unni, pedig mára még vagy 3 van tervezve. Hazafele a sétálóutcán mindenféle édessèget kóstoltam és talàltam végre jó áron hűtőmágnest és egy origamis fülbevalót is vettem ajiba. Magamnak persze megint nem vettem semmit, pedig 2 baseballsapit is próbáltam 1800-2500jen között árulták. Van még van 2-3 szentély a környéken. Sok sikert hozzájuk!

 És a rengeteg ember:

Ginkaku-ji

Felszálltam a 100-as buszra a Kiyomizu-michi megàllóban és 9 megállót mentem a Ginkakujimae Bus àllomásig. Innen 500m séta.

Kevesebb figyelmet kap a Kinkaku-ji (Aranytemplom) párja, a magyarul Ezüstpavilon vagy Ezüsttemplom. Az Aranytemplom mintájára építtette Ashikaga sógun unokája, Ashikaga Yoshimasa 1482-ben.

A 100-as busz vonalan a Ginkakuji Temple-hez vezető úton van még pár templom és itt az àllatkert is és a Gion negyed is. A buszról leszállva kirakodóvàsàron ès pálcára fűzött mindenfèle kajàkon át vezetett az út. Én is megkóstoltam egyet, kiderült, polip van benne. Nagyon jól nézett ki, de az 5 gombócból csak 3-at tudtam leerőltetni. Nem esett jól. Belül nyers tészta, zöldségekkel, polipdarabbal és szósz.

500jen volt a belépő (1300Ft). A kert gyönyörű, mint egy képeslap. Végre volt kijelölt út, így nem kellett bolyongani. Szépen körbevezetett. Persze itt is màszni, fel a hegyre. Bambusz hidak, kőlépcsők ès tiszta, zöld moha mindenfele. Van mohasöprő bàcsi is. Most már tudjuk, miért ilyen gyönyörű minden. Köszönjük!

 

Császári palota

Egy kis séta a 102-es buszhoz lefele egyenesen, és 7 megállót megyünk a Karasumaimadegawa megállóig.

Az úton vègig nagyon nyugodt, kisvàrosi hangulat volt. A buszokon minden megàllót hangosan bemondanak ès ki is írnak és vannak térképes grafikák is, mikor mi jön ès elmondják, melyik megállónál mit tudunk megnézni. Sokan bringát bérelnek ès úgy járjàk a várost. Egy megàllóval mehettem volna tovább ès a 101-es busz is letesz ott. Ez pont, egy inkàbb bringàval bejárható park. 16:00-kor zár a csàszári palota, kb.16:16-re értem ida. Szóval eztva Csàszári palotát sem sikerült megnéznem.“Bànatomban” elindultam haza, közben, mintha magyar szavakat hallanék. 2 magyar srác konferenciára érkezett a városba és kiugrottak megnézni a palotát. Nekik sikerült.

Hazafele elsétàltam a K8 Marutamachi zöld metrómegállóig ès onnan a K9 Shijo Karasuma-ig.

Másnap újra ellátogattam, akkor már nyitási időben. Az ott szerzett élményekről egy külön írás is született: Sírás a császárnál címmel. A teljes palotanegyed 12-13 épületből és haaaaatalmas parkkal rendelkezik, egy 1300 x 700 méter méretű masszív kőfallal bevédett területen helyezkedik el, bejárattal minden égtáj felé. Két bejárat között egy metrómegállónyi távolság is lehet. Ezt tapasztaltam. Majd lerohadt a lábam.

Másnap átmentem az új szállásomra.

Kiotó szállás 2.: Bird Hostel 3500 jen, azaz 9056Ft/éj

Cím:604-0867 Kiotó, Kiotó, Nakagyo-ku Joshinyokocho 190, Japán. A First Cabin-os szállástól a Bird Hostelhez: A zöld Karasuma Line-on a K9 Shijo Station-től 2 megálló a K7 Marutamachi Station-ig, innen 350m gyalog.

A szállás nagyon jó helyen, a Császári palota mellett található a zöld Karasuma Line  Marutamachi megállójánál. 24 emeletes ágy van asszem egy szobában, lehet még több, de 4-esével, a falnak támasztva elosztva és elfüggönyözhető, nagy hely van az ágyon, szinte egy teljes kis lakrész kialakítható. Nem szeretek felül aludni, de most nagyon kényelmesnek és tágasnak éreztem. Az ágynál van kislámpa, 2 USB, zárható láda az iratoknak, telefonnak pl., válfa, meleg és pihepuha takaró, pléd. A fürdő az alagsorban van, tiszta, van tusfürdő, sampon, balzsam, hajszárító. Kapunk törölközőt is. A reggeli svédasztalos büféreggeli: főtt tojás, krumplisaláta, saláta, piritós, virsli, kávé, narancs- és almalé, gabonapehely. Nagyon szép biciklit is lehet bérelni. Nagyon jó a bár, többféle, jó minőségű kaja van és rengeteg különleges japán sör, bor, ital.

Sajnos volt egy kis összetűzésünk, mert a lehúzott bankkártyámat nem fogadta el a termináljuk, majd újra lehúzták és nekem 2 tranzakciónak számolta el, nekik meg csak egynek, így ment a „veszekedés”, hogy nekem van róla 2 SMS-em és 2 db banki igazolásom, hogy nekem 2x vonták le, de nekik meg csak egyszer adott blokkot, szóval náluk egynek számít Felhívtam a bankom, azt mondták előfordul az ilyen, ők intézkednek, felveszik a bankjukkal a kapcsolatot. Mivel pénzt nem tud visszaadni a szállás, maradtam mégegy éjszakát (szerencsére volt még ágy), de mivel nem fogadták el a 2. tranzakciót, harmadszor is le kellett húznom a kártyát, ha akartam valahol aludni az ünnepek alatt. Így 3-at fizet, 2-t kap akció keretében, maradtam mégegy napot.

Shimogamo-jinja Shrine

Làttam 2 tradícionàlis mennyasszonyt. Annyi különbség volt a többi szentèlyhez kèpest, hogy volt egy patak, amibe szívecskés papírt tettek, majd a szíveken a víz hatására szöveg jelent meg. Valami szerelmes izè lehetett. Ez is a többi szentélyhez hasonló kézmosós, szerencsepálcikás stb. Tetszett, jópofa volt az egyik házikóban a kis legyező szerű arcforma, amit meg kellett rajzolni és kitenni. Gondolom ez is valami szerencse valami. 800 jen volt egy előre sablonozott pofi, a többi a vendégre volt bízva. Volt ceruza, filc.

Innentôl felhagytam a tèrkèpes applikàciòval, mert semmi nem volt a közelben, az ünnep miatt meg szinte minden zárva. Elővettem a bèrletem vásàrlásakor szerzett tèrkèpet, amin gyönyörűen benne voltak a nevezetessègek, a megállók nevei és a buszok számai. Istenien eltalàltam vele mindenhova.

Kinkaku-ji

A Shimogamo-jinja Shrine-től a 205-ös busszal mentem a Kinkakuji-michi megàllòig.

A bevezető ùton aranyfagyi, majd sorbanàllás következett. De valahogy olyan jòl szervezett itt minden Japànban, hogy a leghosszabb sor is 15-20 perc alatt elillan. Az Aranypavilon tényleg páratlan. Rengeteg ember a pavilon körül, alig lehet fotòzni. Nagyon szèp ès tènyleg arany. Gondolom, nàlunk màr elloptàk volna. Gyors körbejárás a kijelölt ùton, majd indulás kifelé. 16:00 körül èrtem oda, àllítólag 16:30-kor zàr, de ehhez kèpest kifele jövet mèg nagyon sokan jöttek. Àrultak kifelè 24 karàtos aranyport is kis üveg fityulában és aranyporos szakèt is. Itt is írtak japànul ès pecsèteltek a könyvedbe, ha hoztàl. A helyszínen is lehetett venni.

Elkezdett esni az esô, ami el is döntötte mára, hogy befejeződik a városi program. Mèg ezek voltak betervezve mára: Bamboo Grove, Eikando Temple, Shugakuin Imperial Villa. De asszem tùlèlem.

Hazaút a 204-es busszal a Kinkakuji-michitől egész hazàig a Karasuma Marutamachi megàllóig jò sok megállóval.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hat-izsakkal.blog.hu/api/trackback/id/tr7514791434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

slowMotion 2019.05.01. 13:45:52

igaz nem unnepnapon de sehol nem emlexem varakozasra (oktoberben)
Plusz latvanyossag: railway museum

motoroskonyhaja 2019.05.01. 15:59:57

Nagyon jó poszt, gratulálok! Én márciusban voltam kint Japánban, a Shinkansen összejött, Kyoto sajnos nem.... Ahogy az írásodból kivettem ugyanazt gondoljuk: életre szóló élmények egy csodálatos országban! Gyönyörű képek, nagyon jó megfogalmazás, csak így tovább!!! ;)

rizsak 2019.05.04. 15:33:39

@motoroskonyhaja: Nagyon szépen köszönöm a visszajelzésed!
Igen, úgy tűnik, sok közös van bennünk: motor, életre szóló élmények, Japán :-)))). Azóta a Shinkanzen is összejött, Hirosimába ma azal hasítottam le. :-)

rizsak 2019.05.04. 15:34:21

@slowMotion: Akkor lehet csak az ünnep miatt. Szerencséd volt! Biztos élvezetesebb volt, embertömeg nélkül. De nekem így is minden nagyon tetszett.

Hát(I)zsákkal világgá mentem

Friss topikok

  • ComLo: Huhh ... Sydney-ben élek egy ideje, előtte majd 8 évig DK Ázsiában éltem. Teljesen véletlenül talá... (2019.12.09. 23:30) Ausztrália - Sydney
  • japapapapa: @motoroskonyhaja: De ez a felpattanaó lemez is csak a turisták miatt van. A japánok mániásan becsü... (2019.05.12. 12:33) Japán érdekességek
  • rizsak: @slowMotion: Akkor lehet csak az ünnep miatt. Szerencséd volt! Biztos élvezetesebb volt, embertöme... (2019.05.04. 15:34) Japán - Kiotó
süti beállítások módosítása