Japán - Tokió 2.

Az első mindekinek meghatározó, mindenben. Nekem is ilyen volt az első, IGAZI sushim, a sushi hazájában, Japánban. Egyik este a szállásunkhoz közel, osztrák szobatársammal elmentünk sushizni egy nem drága helyre. Egy Miso leves és rákos makikat ettem,zöld teát ittam 860jen (kb. 2600Ft) volt. Lefotóztam egy másik vendég tálját is. Helyiek között, helyi sushizós helyen. Remek volt.

teamLAB Bordesless kiállítás, a modern művészetek múzeuma. Köszönjük az EPSON-nak.

Jegyet, előre kell foglalni online!!!, a helyszínen nem lehet venni! 3200jen (8300Ft) volAsakusa A18-tól A10 Shimbashiig, innen gyalog átmenni a vonatig, sajnos csak azzal lehetett tovàbbmenni. Jegyautomatàból kellett jegyet venni, de volt ember, aki segített. Nem volt bonyolult, a falon voltak a megállók és csak be kellett ütni, hogy meddig mész. Ez a kék színü vonat, Yurikamome. Ez volt az 1. megálló, inenn 9 megálló U10-ig az Aomi megállóig. 380jen (980Ft)volt az odaút és ugyanennyi a vissza. Sajnos metró nem futott a kiàllítàs közelében, màssal nem lehetett megközelíteni. Valami félszigetre mentük ki a nemzetközi hajókikötő felé.Útközben a metróaluljáróban szórtam a pénzt, egy tejeskàvé 400 jen(1040Ft), egy csokis croissaint és egy fahéjas csoda együtt pedig 515 jen volt(1300Ft). Ez is csak azért volt, mert át kellett szálljak.

A vonatos utazást túrának fogtam fel. Nagyon szép és persze tiszta, plüss üléses vonat volt, ami a városban magas sínen futott, így tök jól lehetett nézelődni.Pont a vonat elején szálltam be, így a vezető nélküli vonat gyakorlatilag olyan volt, mint egy hullàmvasút. Tök jó, lehet az elejébe ülni. 

A team LAB-nál le kell tenni kis zàrható dobozokba a cuccunkat, 100jen a gép, a végén visszaadja. De jobb is volt így, élvezhetőbb a kiállítás táska és kabát nélkül. Utàna az e-ticket QR kódját le kell húzni a beléptető kapunál. Van ingyen wifi, ha nem mentetted volna el.

A kiállítàs újszerű, izgalmas. Fekete falakra, sötét szobàkban fèny, hang és illúzió keveréke többfajta szobàban. Van ahol csak nézelődni, sétàlni kell. A hullámos szobàban pl. le kell feküdni a földre. Van kicsit akadálypályás, màszós,lámpás és van hintás màszós. 2 emeleten vannak a szobák. Kicsi gyerekekkel is látványos ès élvezetes. Van viràgos, lepkés szoba, cseresznyevirágos, vízesèses, állatkâs, tengeres és a híres lámpàs szoba. Ez a legmenőbb talán.Van csúszda és lampionok közötti rohangàszós rész is. Fekete ruhába menjetek vagy egyszínűbe és akkor jól mutatnak majd a fotók, ha beleállsz a vetítèsbe. A népszerűbb szobák előtt néha sorban kell állni, a bejáratnàl szerencsém volt, rögtön be tudtam menni, kevesen voltak.  Nem lehet olyan szép képeket csinálni, mint a honlapon és a neten keringenek, mert nagyon sok az ember, de nagyon korrektül, vannak termek, ahova csak adott számú embert engednek be, urnusokban. Így igazából élvezhető, csak minden fotón rajta lesz valaki szinte.

 

A kiállításnàl közvetlen van amúgy egy óriàskerék is. 1000jen(2600Ft) a felnőtt jegy.

A teamLAB felé belefutottam egy nagyon jó Toyota autós kiállítàsba (MegaWeb). Személy-és sportautók kiállítva, bele lehet ülni a Toyotákba. Mindenféle modern technika kiállítva, vízhajtású autó. Szimulációkat ki lehet próbálni. Nagyon jó kis program azoknak, akik oda vannak az autókért és az autósversenyekért. És a legtutibb, hogy van egy nagyon menő, ingyenes moziszoba kialakítva, ahol bekötözött sportülésekbe ülsz bele, felemeli a sorokat kb. 3 m magasra a gép, majd a mitfahrer szerepébe kerülünk ès kb. 5 fajta autóverseny képeit láthajuk szèlesvàsznon az autó belsejéből érezve az autó minden mozgàsát, indulàsát, motorzúgàsàt, sebességvàltàsát. Ülünk ralley autóban és megyünkn át murvàn, vízen, kövön, aszfalton, forma 1-es autóval, terepjáróval. 10 perc max., de isteni élmény. Rázós! :-) Nem tudom, hogy ez a kiállítás mindig itt van-e vagy csak ideiglenes, de szerintem állandónak kell lenni, mert a turistatérképek is jelölik a turistatérképen.

A kiállítás mellett van a menő Venus Front Pláza, ami olaszos épületekként van felépítve és a tetejére ég van festve, azt a hatást keltve, mintha egy olasz utcán sétálnánk. Nagyon szép és igényes.

Az egyik végén van egy hihetetlenül jó és ingyenes régi autós kiállítás, a Tokyo 1960s. De annyira menőre és profira meg van csinálva, hogy annak is tetszeni fog, aki egyáltalán nem bírja az auókat. Alatta egy hihetetlen jó mini autós makett és mindenféle autósajándék bolt. A kiállítás igényességéről, ahogy az be van rendezve, minden apó részletekre figyelve, nem tudtam napirendre térni. És mindez tök ingyen látogatható, fotózható. Döbbenet. Majdnem nem is mentem el megnézni, lusta voltam elsétálni pár öreg tragacsért. Oltári nagy kár lett volna kihagyni!

Nekem kimaradt, de sokan ajánlják még a következőket:

Tsukiji halpiac

Shibuya világoskék metrómegállótól 2 megálló az Aoyama-itchome-ig, majd lila metróval 6 megálló a Tsukijishijo-ig, innen 1,5 km gyalog (42 perc kb.)

Tokió Torony

A 333 méter magas Tokyo Tower, ahol a város közigazgatási tornyának két panoráma kilátója lehetőséget ad, hogy gyönyörködhessünk az alattunk elterülő város szépségeiben. Látványos, színes, alakja pedig sokaknak ismerős lehet, az Eiffel-torony ihlette, annak mintájára épült 1958-ban. Számos üzletnek, antikváriumnak, étteremnek és múzeumnak ad otthont. Többek között itt található a Guinness Rekordok Múzeuma, a Holografikus-misztérium Múzeum, valamint egy látványos és különleges interaktív galéria is. A legfelső emeletre – ja, és mindenünnen pazar a kilátás a városra – egy interaktív, optikai manipulációkra építő művészeti galéria csábítja a látogatókat.

Cím: 4-2-8 Shiba-Koen, Minato-ku. Nyitva: 09:00-22:00 között, naponta. Belépődíj: 820 ¥

Asakusa metrómegállótól narancssárga metróval 9 megálló a Ginza-ig, innen szürke metróval 3 megálló a Kamiyacho-ig, innen 920 m gyalog (kb. 41 perc)

Sindzsuku

A kilenc, itt áthaladó vasútvonal naponta 2 millió embert szállít erre az állomásra. A reggeli és késő délutáni csúcsidőben hömpölygő sötét öltönyös, nyakkendős tömeget a Japán csúcsforgalomról készült filmekből jól ismert nélkülözhetetlen fehér kesztyűs "tömőemberek" paszírozzák a kocsikba. Nélkülük aligha lehetne tartani a másodpercre pontos japán vasutak menetrendjét. Jelenleg több mint két tucat felhőkarcoló mered Sindzsuku szimbólumaként az égnek. Az ország második, Tokió legmagasabb, 243 méter magas épülete a Városháza. Mindkét tornyában kilátó van, a 45. emeletre egy perc alatt visz fel a lift. A kilátás, főleg a téli száraz, szeles időszakban páratlan élményt jelent. Az öböl vizét szelő hajóktól a fák között rejtélyesen megbújó Császári Palotán át a 200 km távolságban égnek nyúló Fuji hegyig minden látható.

Van még állatkert is pandákkal, Disneyland, csomó múzeum. Ízlések és pofonok.

A cseresznyevirágzásról kb. egy héttel maradtam le, béna voltam, ezt is elszúrtam. Mondjuk nem haltam bele, hogy nem láttam. Legközelebb. Ebbe a városba érdemes még visszajönni. 

Annyira hideg volt Tokióban (10-15 fok), hogy a második fagyoskodós, 2 nadrágos, 2 pulcsis és egy kabátos, esős nap után arra az elhatározásra jutottam, hogy veszek egy sapkát. Megyek hazafele, erre tláltam egyet. Valaki elhagyta és ki volt rakva az oszlopra. Jelnek vettem. Igaz, rózsaszín, de bármilyen színűt felvettem volna. Most már van sapiiiiiim!

img_9547_1.jpg 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://hat-izsakkal.blog.hu/api/trackback/id/tr7014788982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hát(I)zsákkal világgá mentem

Friss topikok

  • ComLo: Huhh ... Sydney-ben élek egy ideje, előtte majd 8 évig DK Ázsiában éltem. Teljesen véletlenül talá... (2019.12.09. 23:30) Ausztrália - Sydney
  • japapapapa: @motoroskonyhaja: De ez a felpattanaó lemez is csak a turisták miatt van. A japánok mániásan becsü... (2019.05.12. 12:33) Japán érdekességek
  • rizsak: @slowMotion: Akkor lehet csak az ünnep miatt. Szerencséd volt! Biztos élvezetesebb volt, embertöme... (2019.05.04. 15:34) Japán - Kiotó
süti beállítások módosítása