Vietnám - Halong Bay

Nem tagadom, ez volt a kedvenc helyem Vietnámban. Bakancslistás túra volt.

Halong Bay 1 napos szervezett túra (40 dollár = 11.600Ft)

Ha Long Bay vagy Halong Bay? Írják egybe is, külön is.

Hanoiból induló túrára fizettem be, reggel 9:00-kor indultunk. Biztos meg lehettet volna oldani olcsóbban, ha magam utazom az öbölbe és ott foglalok szállást, de annyira nem volt kedvem leszervezni az odautat, ott a túrát, majd a szállást. Hogy jutsz A-ból B-be. Kicsit most kivagyok a szervezéstől és a félresikerült szállásoktól, utazástól, ezért most ezt a luxust megengedtem magamnak. Igaz, 3 és fél óra volt az odaút egy kisbusszal és ugyanennyi vissza. Szerencsétlenségemre, mivel az irodánál engem vettek fel utoljára (aki az óvárosban lakott, azokért elment a busz a hotelhez, de ekkor én még nem laktam az óvárosban), a kerékre tudtam csak ülni, ahol olyan kicsi volt a hely, hogy nem fért el a lábam. Így elég szenvedés volt a 7 órás út. A kisbusz tele. Odafele megáltunk pisilni egy helyen, ahol mindenféle kézműves vietnámi dolgokat, ékszereket, ruhákat, szuveníreket és édességeket lehetett venni. Nagyon szép dolgok voltak. Itt is volt az a festmény, ami rabul ejtett már egy másik túrán, de itt csak az utolsó fázis, a vízben csiszolgatást mutatták. Illetve itt találkoztam először a hímzett festményekkel, amik lélegzetelállítóak voltak. Asszonyok hímezték a hatalmas tájképeket, alulról többszöri öltéssel és a végeredményről csak akkor lehetett megállapítani, hogy nem festmény, hanem fonal, amikor megtapintottad. Csodaszépek voltak! Hatalmas munka egy ilyen kép és voltak óriásiak is. Az ilyen helyeken sose lehet fotózni a termékeket, de mindig próbálok. Aztán 4-5 után úgyis szólnak.

Odaértünk az öbölbe. Az idegenvezetőnk egy kicsit túljátszotta a szerepét, nagyon aranyos volt, tele energiával, de néha már sok volt. Kiváltotta a jegyünket és rohantunk a hajónkhoz, ami kb. 1-1,5 órát hajóztatott minket az öbölben, közben seafood-os vietnámi ebédet (polip, rák, sülttojás, rizs, zöldségek, kagyló, hal) kaptunk. Az italért fizetni kellett.

Az öböl lélegzetelállítóan szép. Sajnos odafele nagyon borús és kissé ködös idő volt, de így is nagyszerű volt a látvány. Az úton több híres szikla volt: az egyik az Incense Burner islet, ez a szikla van a 200.000 dongos pénzen. A Fighting Cock islet (a csókolózó sziklák) és valami hal formájú mellett is elmentünk.

És hogy kerül a magyar BOCI csoki a vietnámi Halong-öbölbe?! Köszönet érte az egyik barátomnak, aki még Balira küldött utánam egy magyar csomagot, tele magyar csokikkal (Boci, Sport szelet, Pilóta keksz) és egy üveg ágyas pálinkát.

A hajókázás után kikötöttünk egy cseppkőbarlangnál (Sung Sot grotto), amit körbejártunk, majd kicsit fotózkodtunk a barlang közepén a kilátón.

Ezután elmentünk kajaktúrára (Luon grotto), ami egy kis sziklákkal elzárt rész, ahol körbe lehet menni kb. fél órát egy 2 személyes kajakkal. A meredek sziklákon állítólag 1000 majom él. Láttunk is párat, akik a turisták kajadobálására le is jöttek a szinte függőleges, meredek sziklákon. Aki nem akart kajakozni, csónakra is szállhatott.

Aztán a TiTop Island következett, ahol lehetett volna fürdeni. Elég sokan voltak és a beach is nagyon kicsi volt, az idő sem volt alkalmas. Inkább felsétáltunk a kilátóba, ahol a legcsodásabb képeket készítettem. Szűk, többszáz lépcső felfele, de megéri. 2 szint van, az elsőn is nagyon szép a kilátás. Rengteg az ember, sorba kell állni a fotókért és felfele, lefele is tumultus van a lépcsőkön. Népszerű hely, de megéri a várakozás. A világ egyik legcsodálatosabb természeti képződménye a maga majdnem 2000 db mészkősziklájával és kis szigetekkel. A legtöbb lakatlan, de van néhány lakott is és vannak helyiek, akik itt élnek. Több kis halászcsónakot is láttunk.

Hazafele kaptunk egy kis snack-et, ananászt és asszem valami krumpléfélét nyersen (rossz volt) és egy kis cherry-t, legalábbis ezt volt ráírva a pohárra.

Voltak ottalvós túrák is. Ilyenkor egy nagyobb hajón, az öbölben alszik az ember. Nah ne a nagy luxusjachtokra gondoljatok!

Este 21:30-ra értünk vissza Hanoiba.

A Halong Bay filmforgatós helyszín abszolúdt. A fényei isteniek és tényleg minden időjárási körülményben más és más. A  King Kong-ot is itt forgatták. Ez a pár snit a filmből elég jól visszaadja a helyet, ez nem Photoshop:

Egy utazó nagyon szépen összefoglalta az öböl szépségeit, lehetőségeit:

Rengeteg a hajó az öbölben, nagyon sajnálom a természetet, hogy így szétrombolják. És ennek most én is részese voltam. Nagy, füstöt hányó hajók, a kikötőkben egymásnak ütközve, napi nem tudom hányszor megjárják az öblöt. Magán hajókat nem láttam, csak szervezett túrahajókat és volt egy hidroplán is. Nagy élmény lehet fentről megcsodálni ezt az egészet. A víz amúgy rettentő szemetes, mindent beledobálnak, tényleg mindent. Szomorú látvány nagyon. Eszembe jutott, Thaiföldön miért zárták be a hires öblöt. Hát ezért!

Az öböl az UNESCO világörökség része.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hát(I)zsákkal világgá mentem

Friss topikok

• ComLo: Huhh ... Sydney-ben élek egy ideje, előtte majd 8 évig DK Ázsiában éltem. Teljesen véletlenül talá... (2019.12.09. 23:30) Ausztrália - Sydney
  • japapapapa: @motoroskonyhaja: De ez a felpattanaó lemez is csak a turisták miatt van. A japánok mániásan becsü... (2019.05.12. 12:33) Japán érdekességek
  • rizsak: @slowMotion: Akkor lehet csak az ünnep miatt. Szerencséd volt! Biztos élvezetesebb volt, embertöme... (2019.05.04. 15:34) Japán - Kiotó