Finnyásabb vagyok, mint Obama

img_7086_1.jpg

Az ázsiai és kimondottan a vietnámi konyháról sokaknak megvan a véleménye. Lehet szeretni, nem szeretni. Sokan imádják. Én leginkább csak különlegesnek tartom. Azt hiszem, ez nálam olyan kifejezés, mint amikor udvariasságból a csúnya lányra azt mondják, hogy érdekes arcú. Viszont az már szent igaz, hogy nem minden nap adatik meg, hogy az ember maga válogassa össze (pl. a Hang Bong 66-ban, a város egyik leghíresebb bevásárlóutcájában) a kis műanyagkosárkájába az olyan ínyenc falatokat, mint pl. a kacsanyelv, a béka vagy a disznótöke, amit egy előgrillezés után, gyakorlatilag egy saját grillen magunknak fejezünk be. Hát ha valami, nekem ez az egész egy horror. Izgalmasnak izgalmas, különegesnek különleges, de hol egy Meki?!Van viszont egy helyi étterem Hanoiban,ami kíváncsivá tett. A köznyelv Obama Étteremnek nevezi, eredeti nevén: Bun Cha Huong Lien (címe: 24 Lê Văn Hưu, Phan Chu Trinh, Hai Bà Trưng, Hà Nội). Nem tudom a tulaj hogy intézte el, de az amerikai exnagyfőnök, Barack Obama 2016-ban, akkor még elnökként, ellátogatott hozzá a híres séffel, ételkritikussal, Anthony Bourdiannal, leült a helyiek közé a műanyag vietnámi kisszékekre és evett egy kb. 6 dolláros menüt és ivott hozzá egy sört. Kíváncsi voltam a helyre, ahova Obama is lecsüccsent, így hát felkerestem az óvárostól kb. 1 km-re fekvő helyet. Kívülről semmi nem utal az exkluzivitásra, bent is csak pár fotó jelzi, hogy itt járt az elnök. És hogy mit evett? Hát nem pho leves-t, ahogy gondoltam, hanem egy igazi hanoi specialitást, a bún chả-t (ejtsd: "bun csá"), azaz grillezett sertéshúst rizstésztával, egy nagyméretű rákos tekercset, valamint egy üveg Hanoi sört. Az étlapon amúgy nincs is nagyon más kaja, csak pár kiegészítő. De nagy adagokat adnak és egész finom (bár az én véleményemre ne adjatok, írtam előbb ugye az udvarias érdekes arcú kifejezésről). A menü ára 90.000 VDN, azaz kb. 1100Ft. Szóval egy egyszerű vietnámi étterem, normális árakkal.

A hely az esemény óta mondanom sem kell elég felkapott. Háromszor jártam náluk, kétszer fotózni, egyszer enni. Ebéd környékén dugig volt, késő délután szellősebben. Négy emeletes a hely.  Szimpatikus, hogy a tulajék a látogatás után sem álltak át nagyon az árakkal és a berendezés is maradt. A falakon lógó képeken kívül, semmi nem utal arra, hogy ebben az étteremben elnök is járt már.

Nem lettem volna a vacsora idején a biztonsági szolgálat helyében, bár nyilván statiszták között ült az elnök. De nekem tetszik a sztori. A helyieknek is óriási gesztus volt ez a két ország háborús törénelmének tükrében és Obamáéktól is jó marketing fogás volt, hogy az akkor még amerikai elnök a vietnámiakkal együtt ül egy egyszerű, vietnámi étteremben, hétköznapi emberként. Annyira megbecsülték a jelenlétét, hogy ma is vitrinben van a kis asztal és szék, amin evett és az evőeszközök is, bár utóbbiak el vannak mosva. Hmm, így azért nem az igazi.

 "Számunkra, ő (Obama) egy közeli és kedves ember, akit nagyra értékelünk," - mondta a Bun Cha Huong tulajdonosa a vietnami híreknek a látogatáskor.

Sok olyan helyről hallani, hogy itt, meg ott megfordulnak hires emberek, de ezek leginkább 5 csillagos, exkluzív éttermek, amik a látogatás előtt és után is megfizethetetlenek a szegény utazónak. Ez az étterem viszont egy magunkfajta egyszerű turistának is érdekes és exkluzív élményt nyújt, ráadásul megfizethető áron, ehető (sokak szerint kiváló) kajával.

Nem nagyon hallottam még olyan egyszerű, hétköznapi étteremről, ahova betért volna egy elnök. Hát well done és respect, Mr.(ex)President! Én bevallom, csak ímmel-ámmal ültem le enni, mert finnyásabb vagyok, mint Obama.

 

img_7088_1.jpg

img_7085_1.jpg

img_7087_1.jpg

img_7086_1.jpg

A hely a látogatás óta is megőrizte egyszerűségét, a falon mindenhol az elnöki találkozó fotói

 

img_7539.jpg

A vitrin alá helyezett elnöki asztal és az ebéd valódi kellékei

 

img_7541.jpg

Az egyszerű étlap az Obama menüvel indul és gyakorlatilag mást nem is nagyon tartalmaz

 

img_7681.jpg

 És az elnöki menü

img_7678.jpg

img_7679.jpg

Bun Cha (grillezett sertéshúsos leves) 

img_7680.jpg

img_7684.jpg

A sült tengergyümölcse (rák) tekercs, mellette friss zöldség és a levesbe való rizstészta

A bejegyzés trackback címe:

https://hat-izsakkal.blog.hu/api/trackback/id/tr1214739243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hát(I)zsákkal világgá mentem

Friss topikok

  • ComLo: Huhh ... Sydney-ben élek egy ideje, előtte majd 8 évig DK Ázsiában éltem. Teljesen véletlenül talá... (2019.12.09. 23:30) Ausztrália - Sydney
  • japapapapa: @motoroskonyhaja: De ez a felpattanaó lemez is csak a turisták miatt van. A japánok mániásan becsü... (2019.05.12. 12:33) Japán érdekességek
  • rizsak: @slowMotion: Akkor lehet csak az ünnep miatt. Szerencséd volt! Biztos élvezetesebb volt, embertöme... (2019.05.04. 15:34) Japán - Kiotó
süti beállítások módosítása